بررسی سبک هنری کوبیسم cubism و تاریخچه آن و نگاهی بر کوبیسم در نقاشی و عکاسی

مطالب دیگر:
🔗پروژه آماده خانه اپرای کوپنهاک سه بعدی در اسکچاپ SKETCHUP🔗پروژه آماده سه بعدی خانه ویلایی در اسکچاپSKETCHUP🔗پروژه آماده سه بعدی مجتمع مسکونی در اسکچاپ SKETCHUP 🔗پروژه آماده سه بعدی ورزشگاه در اسکچاپ SKETCHUP🔗بررسى تأثير اقليم بر شكل گيرى مساجد مناطق گرم و خشك (مطالعه موردى مساجد بافت قديم شهر كاشان ، واقع در شمال استان اصفهان)🔗بررسی نمونه های داخلی و خارجی فرهنگسرا🔗برنامه فیزیکی ترمینال🔗ایا صوفیه🔗استاندارد و ضوابط فرهنگسرا🔗راهی برای آشکار کردن واقعیت رفتار دیگران با زبان بدن🔗پلان و فایل سه بعدی خانه آبشار🔗پروژه آشنایی با مرمت ابنیه (حمام ملا هادی اردبیل)🔗پروژه کامل موزه2🔗معرفی رشته مهندسی عمران🔗منتقم کرار 🔗آموزش مهارت 100درصد تضمینی برای زن و شوهرهایی که نمی توانند به یکدیگر بگویند دوستت دارم🔗آموزش انلاک(frp) گوشی های سامسونگ اندروید 9🔗جزوه کنترل کیفیت منابع آب دانشگاه صنعتی امیر کبیر🔗افزایش قد🔗آموزش دستبند D5
بررسی سبک هنری کوبیسم cubism و تاریخچه آن و نگاهی بر کوبیسم در نقاشی و عکاسی |دانلود-|30014683|اِی جی|age
با سلام و درود خدمت خدمت شما پژوهشگر عزیز در این مطلب از سایت فایل با عنوان بررسی سبک هنری کوبیسم cubism و تاریخچه آن و نگاهی بر کوبیسم در نقاشی و عکاسی هم اکنون آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب مراجعه نمایید .

بررسی سبک هنری کوبیسم – cubism و تاریخچه آن و نگاهی بر کوبیسم در نقاشی و عکاسی

مقدمه:

کوبیسم cubism :

کوبیسم یا حجم‌گری یکی از سبک‌های هنری است.

کوبیسم در فاصله سال های 1908 1907 به عنوان سبکی جدی در نقاشی و تا حد محدودتری در مجسمه‌سازی ظهور کرد،که از نقاط عطف هنر غرب به شمار می آید.

جنبش هنری که به سبب نوآوری در روش دیدن، انقلابی ترین و نافذ ترین جنبش هنری سده بیستم به حساب می آید. کوبیست ها با تدوین یک نظام عقلانی در هنر کوشیدند مفهوم نسبیت واقعیت، به هم بافتگی پدیده ها و تاثیر متقابل وجوه هستی را تحقق بخشند. جوهر فلسفی این کشف با کشفهای جدید دانشمندان به خصوص در علم فیزیک همانندی داشت.

جنبش کوبیسم توسط "پیکاسو" و "براک" بنیان گذارده شد، مبانی زیبایی شناختی کوبیسم طی هفت سال شکل گرفت

(1914 1907) با این حال برخی روشها و کشفهای کوبیست ها در مکتبهای مختلف هنری سده بیستم ادامه یافتند. نامگذاری کوبیسم(مکعب گرایی) را به لویی وُسِل، منتقد فرانسوی نسبت می دهند، او به استناد گفته ی ماتیس در باره ی « خرده مکعب های براک» این عنوان را با تمسخر به کار برد، ولی بعدا توسط خود هنرمندان پذیرفته شد.

کوبیسم محصول نگرشی خردگرایانه بر جهان بود. به یک سخن، کوبیسم در برابر جریانی که رمانتیسم دلاکروا، گیرایی حسی در امپرسیونیسم را به هم مربوط می کرد، واکنش نشان داد و آگاهانه به سنت خردگرا و کلاسیک متمایل شد. پیشگامان کوبیسم مضمونهای تاریخی، روایی، احساسی و عاطفی را وانهادند و عمدتا طبیعت بیجان را موضوع کار قرار دادند. در این عرصه نیز با امتناع از برداشتهای عاطفی و شخصی درباره چیزها، صرفا به ترکیب صور هندسی و نمودارهای اشیا پرداختند. آنان بازنمایی جو و نور و جاذبه ی رنگ را – که دستاورد امپرسیونیستها بود – از نقاشی حذف کردند و حتی عملا به نوعی تکرنگی رسیدند. با کاربست شکلهای هندسی از خطهای موزون آهنگین چشم پوشیدند و انگیزشهای احساسی در موضوع یا تصویر را تابع هدف عقلانی خود کردند.

شاید مهمترین دستاورد زیبایی شناختی کوبیستها آن بود که به مدد بر هم نهادن و درهم بافتن تراز ها(پلانها)ی پشتنما نوعی فضای تصویری جدید پدید آوردند. در این فضای کم عمق، بی آنکه شگردهای سه بعد نمایی به کار برده شود، حجم وجسمیت اشیا نشان داده شد.

کوبیست ها – برخلاف هنرمندان پیشین – جهان مرئی را به طریقی بازنمایی نمی کردند که منظری از اشیا در زمان و مکانی خاص تجسم یابد. آنان به این نتیجه رسیده بودند که نه فقط باید چیزها را همه جانبه دید، بلکه باید پوسته ظاهر را شکافت و به درون نگریست. نمایش واقعیت چند وجهی یک شی مستلزم آن بود که از زوایای دید متعدد به طور همزمان به تصویر در آید، یعنی کل نمودهای ممکن شیء مجسم شود. ولی دستیابی به این کل عملا غیر ممکن بود. بنابراین بیشترین کاری که هنرمند کوبیست می توانست انجام دهد، القای بخشی از بی نهایت امکاناتی بود که در دید او آشکار می شد. روشی که او به کار می برد تجزیه صور اشیاء به سحطهای هندسی و ترکیب مجدد این سطوح در یک مجموعه به هم بافته بود. بدین سان، هنرمند کوبیست داعیه واقعگرایی داشت، که بیشتر نوعی واقعگرایی مفهومی بود تا واقعگرایی بصری.